Alla inlägg under mars 2013

Av Yvonne Pettersson - 28 mars 2013 21:55

Hej igen!
Idag har de vart en Asbra dag, har klarat mig helt själv på min nya arbetrsplarre. Känns lite bra för en tant som jag.
Sen kom de besök från min tredje hems by. Å de e ju kul! Så nu sitter vi i varsin hörna i min 4563567 ton tunga bäddsoffa å glor in i min nya platt TV med endast 1, 2, 4 å Barnkanalen. Mm kul har vi!
I morrn beger vi oss till Männskobyn för att eta påskmat å heja på mina två älskade barn å hälsa på modren.
Ha en god å trevlig Påsk ! Å glöm inte varför vi firar den! Inte bara för födan å snasket. Så nu drar jag till Blåkulla ett par dar å träffar alla andra häxor för att byta till mig lite ny kunskap.
Kram på er kära vänner å alla ni andra.
Wonzan

Av Yvonne Pettersson - 27 mars 2013 19:09

Häj!
Nu vare en stund sen jag höll lite info fra Falun. Men jag lever å frodas här i byn.
Tänk vad jag tycker de e kul å gå till jobbet vardag! Men nu kan jag struma! Vi har snabba Doktors här, knappt man hinner dit innan de e dags å bege sig till sitt andra första hem.
I kväll har jag twettsttugan, Asbra eren, 4 maskiner, 2 stora torkskåp å 2 tumlare. Allt twettat, torrt å vikt på 2 timmar! Ahh! Va säger man? Kult å twetta då.
Nä nu ska jag eta lite mat, en liten Jansson står på menyn i afton, jo! Den e hemmagjord. Smaklig spis å Glad Påsk kära vänner å alla ni andra.
Kram Wonzan

Av Yvonne Pettersson - 17 mars 2013 19:33

Ja vad ska man säga? Två veckor har jag arbetat å nu har jag blitt sjuk! Aggressiva baciller här i Falun.
Stackars Örjan! Vi hade ju planerat å gå på byn i helgen , men tji fick han. Magsjuk lagom tills han å djuren kom i fredagskväll, å då känner då inte jag för å vara så nära inpå han.
På hela lördan va jag väl uppe 30 min sen låg jag slag sop i bingen. Kul sällskap! Eller huur?
Sönda morron lite bättre så då kunde vi i allafall gå i kyrkan å få lite andlig spis å mycke bra gospelsång å de gav lite ny energi.
Men den stora frågan är om jag är frisk nog för morrondans prövningar på jobbet, å jag hoppas för min Gud att jag e de, för jag tycker att de e så kul på lasarettet. Håll en tumme för att virusarna flyttar nån annan stans i natt.
Kram alla kära vänner å ni andra / Wonzan.

Av Yvonne Pettersson - 14 mars 2013 21:08

Hej hopp! Lite uppdatering från kalla Falun. Nu har jag träffat den nya kören, jättekul att börja sjunga igen. Skaffat fler kanaler på tvn, fast jag har inte kopplat påt en, blir inte min uppgift. Jobbar på som en tok, e ju inte så van å gå upp tidigt var arla morgon precis, men de e bara å stiga ur bingen å ge sig iväg.

Ja just de! Efter alla turer med min lilla gröna bil så kan jag tala om att nu får jag åka ett år till. Tack Freddy! Å de e ju inte så lätt å bara hitta besiktningen hur som helst när de inte e skyltat, men skam den som ger sig, hitta efter ett par felkörningar.
I morse va jag nog lite trött, klädde på mig i fel ordning liksom! När jag skulle byta om upptäckte jag att jag hade glömt sätta på mig bh? Mm.... Senil eller vara trött? Ja de e frågan.

I morrn kommer min lilla katt Ella hem å bor här hos mig för Lilleman e så jävligt på hon, så de blir bättre här.
Och i morrn ska vi ha studiedag, men jag vet inte vad vi ska studera! Så de blir spännande.

Sen till helgen blir de till att lära känna sin nya by. Räcker inte med att bara hitta till jobbet å Lidl. Ha nu en bra kväll alla kära vänner å ni andra.
Kram Wonzan,

Av Yvonne Pettersson - 10 mars 2013 20:06

A hej igen da!
Nu är jag hemma i mitt tillfälliga första andra hem. Ha vart i Selen över helgen å haft de kanon. Örjan tog mig på en heldags tur med skotern, kanonväder. Fredagskvällen tog slut fort när ögena föll i hop snabbt son bara den. I dag söndag har vi i te gjort så mycke, mest bara lulla runt eller örjan har skruvat ihop å provat nya snösöungan. Lite älg å matlåda fick följa med till kammarn å, men de bästa va att jag vs hemma på en grisblink. Bara 18 mil i stället för 42. Så nu e kvällsbadni gen klar å lite tv innan en ny arbetsvecka börjar. Ha en bra kväll alla kära vänner å ni andra. Kram Wonzan.

Av Yvonne Pettersson - 8 mars 2013 19:32

Hej! Nu har jag gjort min första vecka på C-op i Falun å de känns kanon. I dag har jag haft 3 lika operationer å den sista klarade jag själv, nästan i alla fall. Men dom har annan op- journal, andra op-bord annan rtg å andra rutiner, men jag tror att man kan lära en gammal käring som mig i allafall, e ju ganska envis när jag sätter den sidan till. Å jag tycker att de eså himla kul!! Alla e så snälla å hjälpsamma. Inser hur himla mycke de ger att byta arbetsplats ett tag å få nya input å se hur andra op- avd jobbar. Jag e GLAD! Å så har jag ju ett nytt litet hem som jag värnar om. Tycker om å få komma hem å stänga MIN dörr. Ja! Kära vänner å alla ni andra, jag har de bra, å nu har jag kommit till mitt tredje hem å fått pussa alla 4 hårbollar. I morrn blir de e heldag på skotern. Puss å kram på er alla kära vänner å ni andra, å ha en riktigt trevlig helg, för de ska jag ha.

Av Yvonne Pettersson - 7 mars 2013 18:32

Hej hopp alla glada! Nu har jag snart gjort min första vecka här i Falun å jag trivs som fisken i h2o:t. I går hade jag en hektisk dag med arbete, twettsttugan, handling, matlagning, diskning å den obligatoriska badtvagningen av min korpulenta lekamen. Idag har jag haft en kanondag, har lärt mig att de blir väldigt bra när man tar bort " symfystofsen men lactosfria handskar" tänk vad jag lär mig nya saker var dag! Nu ere mat å badming som återstår av denna soliga dag i Falun. I morrn tar jag min lilla Gröna å far norr ut över helgen. Kram kära vänner å alla andra/ Wonzan.

Av Yvonne Pettersson - 5 mars 2013 19:51

Nu är dag två till enda å den har vart bra. Stått på operationer som jag inte har gjort på ca 8 år, men de gick bra. Åh de e så skönt å Komma hem till jungfrukammarn å stänga MIN dörr. Jag har kanon braiga jobbarvänner, dom e måna om att jag ska ha de bra, å de har jag. I morrn ska jag prova twättstugan å slänga kompostpåsen i rätt tunna. En ny upplevelse men jag tror nog de ska hå bra. Men nu e jag trött efter alla nya intryck å rutiner. Återkommer i morrn med nya raporter efter att ha vart på akutsalen. Kram kära vänner å alla ni andra / Wonzan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards