Direktlänk till inlägg 5 april 2013

Helg!!!

Av Yvonne Pettersson - 5 april 2013 18:56

Hej hopp gott folk!
Nu e påsken över å jag har jobbat i veckan. Åh vad jag trivs på lasarettet! Men nån morronmännska blir jag nog aldrig, ögena vill inte riktigt öppnas 06.15 var morron.
I dag när jag kom hem så blev jag väldigt upprörd! På dörrmattan låg en postorderkatalog! Ah ! Tänker ni då. Hakens, Ellos, Jotex el dyligt. Men nähä ra, inte!
Jag e ju faktiskt alldeles snar 50 år! Men jag e ju för faan ingen TANT!!! Men de trodde dom son skickat katalogen ! Om jag hade åldersnoja innan i dag så är de inget mot vad jag har nu !!!!'
Men ok! Terylen byxor å Banlonblus, ett par fotriktiga skor, ett par badmössor och de bästa av allt!!!! Småblommiga underbyxor?
Men snälla nån, ska de behöva vara såhär?
Men så kom jag på! De bästa av allt, å de e ju att jag behöver ju inte skicka efter nått! ( förutom underbyxan, för Örjans skull)
Livet leker! Har nu pussat på alla djuren i tur å ordning, fått mat av Husbonden, många TV- kanaler.
Ha de så bra kära vänner å alla ni andra.
Kram Wonzan.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Yvonne Pettersson - 24 oktober 2013 13:19


Ja om ni frågar Örjan så vare de! Ok, de kanske va lite lättare, eller så va oron å problemen mindre? En sak e då seker, jag va snyggare, smalare å hade mindre livserfarenhet än i dag. Ett problem kommer ju sällan ensam, men va fan måste dom komma i...

Av Yvonne Pettersson - 23 april 2013 21:06

Vart e egentligen hemma? Ja de kan man ju undra, hemma är där tryggheten finns. Just nu är hemma i mitt "andra" första hem i Falun. På fredag ere i Selen. Men nu har jag åkt färdigt bil ett par dar, har åkt ca 90 mil sen i fredags, så nu får de räcka...

Av Yvonne Pettersson - 23 april 2013 21:05

Vart e egentligen hemma? Ja de kan man ju undra, hemma är där tryggheten finns. Just nu är hemma i mitt "andra" första hem i Falun. På fredag ere i Selen. Men nu har jag åkt färdigt bil ett par dar, har åkt ca 90 mil sen i fredags, så nu får de räcka...

Av Yvonne Pettersson - 13 april 2013 15:17

Ā hej igen! Nu vare ett tag sen, men allt fortlöper som de ska. Jobba, eta, twetta å sova. I onsdags så va de premiär mingel, dvs en kvälls tur på lasarettet, de gick väl ganska bra tror jag. Pussla med bord, fylla på , lösa för mat å så. En trev...

Av Yvonne Pettersson - 28 mars 2013 21:55

Hej igen! Idag har de vart en Asbra dag, har klarat mig helt själv på min nya arbetrsplarre. Känns lite bra för en tant som jag. Sen kom de besök från min tredje hems by. Å de e ju kul! Så nu sitter vi i varsin hörna i min 4563567 ton tunga bädd...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards